פורטל הכשרות: כל מה שכשר במקום אחד

תזונה נכונה כחלק משמירה על הבריאות

סגור לתגובות על תזונה נכונה כחלק משמירה על הבריאות

אנחנו כל הזמן שומעים שהדרך הכי טובה לרדת במשקל היא לא דיאטה אלא תזונה נכונה ואורח חיים בריא. אבל למה, בעצם, הכוונה? האם זה אומר שנצטרך לספור קלוריות כל חיינו, לרוץ לחדר הכושר חמש פעמים בשבוע ולהישקל כל יומיים? או שזה אומר שאנחנו יכולים להוריד את הרגל מהגז, לנוח על מצע של סוכר ולהתחיל לזלול?… ובכן, התשובה נמצאת איפשהו באמצע. הדרך לאורח חיים בריא הוא פשוט מאוד – איזון.

הדבר החשוב ביותר הוא השילוב בין תזונה נכונה ופעילות גופנית. כמובן שנצליח לרדת במשקל גם אם לא נתעמל ורק נוריד לעצמנו קלוריות מהתפריט, או לחילופין – אם נמשיך לאכול מה שאכלנו עד עכשיו ונקרע את עצמנו באימונים… אבל זוהי לא דרך חכמה, מכיוון שבשילוב של שני הפרמטרים האלו אנחנו פשוט מקלים על הגוף שלנו. בשילוב של תזונה נכונה ופעילות גופנית אנחנו מכניסים את הגוף לשגרה נעימה, נוחה ושניתן לעמוד בה לטווח הרחוק בלי להזיק לעצמנו.

בשני הפרמטרים הללו אנו לא נרצה להגזים מכיוון שזה יכול להתיש אותנו ולהזיק לגוף שלנו. בנוסף, רוב האנשים לא מצליחים להתמיד כשהם לוקחים את זה רחוק מדי. אדם שמחליט לרדת במשקל וביום אחד מחליט להוריד לעצמו את כל המאכלים האהובים עליו, משנה את כל התזונה ובנוסף גם מתאמן בכל יום, כנראה שסופו בטווח הרחוק הוא להיכשל. אז איך כן עושים את זה נכון? כמה טיפים שיעזרו לכם להיכנס לשגרה ארוכת טווח של תזונה נכונה, פעילות גופנית, בריאות וירידה במשקל:

מאכלים שאוהבים: דאגו להכין לכם מבעוד מועד מאכלים שאתם אוהבים ושגם עומדים בקנה אחד עם בריאות. ניתן להמתיק את הדייסה שלכם עם סילאן במקום סוכר, לנשנש פירות מתוקים במקום חטיפים, מרקים עשירים והדוגמאות עוד רבות.

פנקו את עצמכם: אחת לשבוע למשל, תוכלו לפנק את עצמכם עם מאכל "חוטא" אחד. אם לא מגזימים, אין סיבה שהוא ישפיע על מאזן הקלוריות השבועי שלכם.

אין סיבה להישקל כל יום: שקילה יומית עלולה לבלבל מכיוון שהיא לא מספרת את הסיפור האמיתי. המשקל שלנו לפעמים נע בצורה דרסטית מיום ליום, לא בגלל שעלינו או ירדנו במשקל, אלא מסיבות שונות. ההמלצה היא להישקל אחת לשבוע בשעה קבועה, למשל בבוקר.

עשו פעילות ספורטיבית שאתם נהנים ממנה: לא תוכלו להתמיד אם לא תיהנו מהפעילות שאתם עושים. בנוסף, היא לא צריכה להיות קלה מדי ולא קשה מדי, אלא מותאמת לרמתכם ולאישיותכם.

מים: הכניסו לשגרת יומכם שתיית מים והימנעו משתייה מתוקה.

היו פעילים לאורך היום: מעבר לפעילות הספורטיבית שייעדתם לעצמכם, נסו להישאר בתזוזה לאורך היום. עלו במדרגות במקום במעלית, צאו לטייל עם הכלב או הפעילו מוזיקה ותרקדו מול הראי, העיקר להזיז את הגוף וליהנות מזה!

06/06/2017 |

התגובות סגורות.

עיצוב ובנייה ע"י קידום כהלכה | כל הזכויות שמורות פורטל הכשרות - כל המידע הכשר באינטרנט
הגדילו את גודל הטקסט
הפעל ניגודיות?

שלום!

האתר עובר שדרוג – ובקרוב יושק מחדש.. לשליחת עדכוני כשרות והוספת עסקים / ומוצרי מזון למערכת – אנא שלחו למייל: [email protected]

מעבר לסרגל הכלים